top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverhendrikvandeginste

Heb je even voor mij...

'Heb je even voor mij, maak wat tijd voor me vrij' is het begin van een liedje dat de inspiratie gaf voor de blog deze keer. Je hoeft het lied niet te zoeken voor de rest van de tekst of het zelfs te zingen. We gaan hier niet echt verder dan dit stukje van het lied.

Met mij bedoelen we niet echt een levend persoon, maar je verwacht het al: P.C. Popp. Een fantastische onderneming om al die percelen te beschrijven. Een fantastische bron aan informatie voor wie meer wil weten over zijn omgeving. Het project om alles machineleesbaar te krijgen is ook groot, maar we zijn toch goed op weg.

Wie vlot West-Vlaams praat zou normaal zelden mogen missen tussen ij of ei. Maar misschien is 'mij' wel een uitzondering. Ik krijg het niet zo gemakkelijk gezegd met een ie-klank. En dan kan je het wel eens denken: Heb je even voor mei? Of in dit kader: heb je even voor Popp? Zou mei een topmaand worden voor het project? Heb je tijd, al is het maar even? Maak contact met ons, en je hulp wordt gewaardeerd. Ik moet er vandoor, ik maak nog wat tijd om verder te werken. Tot binnenkort alvast!

31 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Klaar!

Nieuwjaarsbrief West-Vlaanderen verpoppt 2022

Een kalenderjaar is voorbij. We houden wat aan tradities en dus schrijven we net zoals vorig jaar een nieuwjaarsbrief. Daarin geven we een stand van zaken over hoe het is met het driejarig project 'We

bottom of page